Container Details

20’ Droge container
Buitenmaten:
Lengte: 6.058 mm (19’ 10” 1/2)
Breedte: 2.438 mm (8’ 0”)
Hoogte: 2.438 mm (8’ 0”)

Binnenmaten:
Lengte: 5.917 mm (19’ 4” 15/16)
Breedte: 2.343 mm (7’ 8” 1/4)
Hoogte: 2.249 mm (7’ 4” 9/16)

Open deur:
Breedte: 2.332 mm (7’ 7” 13/16)
Hoogte: 2.416 mm (7’ 0” 1/2)

Draagvermogen: 31,2 m³ (1.110 clt)

Brutogewicht: 20.320 kg (44.800 lbs)

40’ Droge container
Buitenmaten:
Lengte: 12.192 mm (40’ 0”)
Breedte: 2.438 mm (8’ 0”)
Hoogte: 2.591 mm (8’ 6”)

Binnenmaten:
Lengte: 12.052 mm (39’ 6” 1/2)
Breedte: 2.346 mm (7’ 8” 3/8)
Hoogte: 2.382 mm (7’ 9” 3/4)

Open deur :
Breedte: 2.343 mm (7’ 8” 1/4)
Hoogte: 2.279 mm (7’ 5” 3/4)

Draagvermogen: 67,3 m³ (2.377 clt)

Brutogewicht: 30.480 kg (67.200 lbs)

20’ Koelcontainer
Buitenmaten:
Lengte: 6.058 mm (19’ 10” 1/2)
Breedte: 2.438 mm (8’ 0”)
Hoogte: 2.591 mm (8’ 6”)

Binnenmaten:
Lengte: 5.486 mm (18’ 0”)
Breedte: 2.270 mm (7’ 5” 3/8)
Hoogte: 2.234 mm (7’ 3” 15/16)

Open deur:
Breedte: 2.270 mm (7’ 5” 3/8)
Hoogte: 2.198 mm (7’ 2” 1/2)

Draagvermogen: 27,8 m³ (982 clt)

Brutogewicht: 24.000 kg (52.910 lbs)

40’ Koelcontainer
Buitenmaten:
Lengte: 12.192 mm (40’ 0”)
Breedte: 2.438 mm (8’ 0”)
Hoogte: 2.591 mm (8’ 6”)

Binnenmaten:
Lengte: 11.565 mm (37’ 11” 5/16)
Breedte: 2.264 mm (7’ 5” 1/8)
Hoogte: 2.204 mm (7’ 2” 3/4)

Open deur:
Breedte: 2.258 mm (7’ 4” 7/8)
Hoogte: 2.168 mm (7’ 1” 5/15)

Draagvermogen: 57,7 m³ (2.038 clt)

Brutogewicht: 30.480 kg (67,200 lbs)

20’ Open Top container
Buitenmaten:
Lengte: 6.058 mm (19’ 10” 1/2)
Breedte: 2.438 mm (8’ 0”)
Hoogte: 2.591 mm (8’ 6”)

Binnenmaten:
Lengte: 5.910 mm (19’ 4” 11/16)
Breedte: 2.346 mm (7’ 8” 3/8)
Hoogte: 2.361 mm (7’ 8” 15/16)

Open deur:
Breedte: 2.334 mm (7’ 7” 7/8)
Hoogte: 2.280 mm (7’ 5” 5/8)

Draagvermogen: 32,6 m³ (1.151 clt)

Brutogewicht: 24.000 kg (52.910 lbs)

40’ Open Top container
Buitenmaten:
Lengte: 12.192 mm (40’ 0”)
Breedte: 2.438 mm (8’ 0”)
Hoogte: 2.591 mm (8’ 6”)

Binnenmaten:
Lengte: 12.044 mm (39’ 5” 1/8)
Breedte: 2.346 mm (7’ 8” 3/8)
Hoogte: 2.361 mm (7’ 8” 7/8)

Open deur:
Breedte: 2.334 mm (7’ 7” 7/8)
Hoogte: 2.280 mm (7’ 5” 5/8)

Draagvermogen: 66,7 m³ (2.355 clt)

Brutogewicht: 30.480 kg (67,200 lbs)

20’ Flat Rack
Buitenmaten:
Lengte: 6.058 mm (19’ 10” 1/2)
Breedte: 2.438 mm (8’ 0”)
Hoogte: 2.591 mm (8’ 6”)

Binnenmaten:
Lengte: 5.948 mm (19’ 6” 1/8)
Breedte: 2.260 mm (7’ 4” 15/16)
Hoogte: 2.266 mm (7’ 5” 3/16)

Open deur:
Breedte: 1.960 mm (6’ 5” 1/8)
Hoogte: 2.266 mm (7’ 5” 3/16)

Draagvermogen: 30,5 m³ (1.076 clt)

Brutogewicht: 24.000 kg (52.910 lbs)

40’ Flat Rack
Buitenmaten:
Lengte: 12.192 mm (40’ 0”)
Breedte: 2.438 mm (8’ 0”)
Hoogte: 2.591 mm (8’ 6”)

Binnenmaten:
Lengte: 12.065 mm (39’ 7”)
Breedte: 2.256 mm (7’ 4” 13/16)
Hoogte: 1.970 mm (6’ 5” 9/16)

Open deur:
Breedte: 1.960 mm (6’ 5” 1/8)
Hoogte: 1.970 mm (6’ 5” 9/16)

Draagvermogen: 53,6 m³ (1.893 clt)

Brutogewicht: 30.480 kg (67,200 lbs)

Tank container
Binnenmaten:
Diameter: 1.900 mm (6′ 2″ 13/16)
Lengte: 5.650 mm (18′ 6″ 7/16)

Draagvermogen: 14,9 m³ (529 clt)

Brutogewicht: 20.320 kg (44.800 lbs)

Incoterms

“Incoterms” is een afkorting van International Commercial Terms, deze werden voor het eerst gepubliceerd in 1936 door de Internationale Kamer van Koophandel (ICC). Ze bieden een reeks gemeenschappelijke regels voor de meest gebruikte internationale handelsvoorwaarden.
Het doel van de Incoterms is om verwarring over interpretaties van verzendvoorwaarden te verminderen of te verminderen, door precies te schetsen wie op een bepaald moment in het verzendproces de controle over goederen moet nemen en/of goederen moet verzekeren. De Incoterms worden vrij vaak gebruikt in internationale contracten en er moet naar een specifieke versie van de Incoterms worden verwezen in de tekst van het contract.
Klik hier voor meer informatie over de verschillende Incoterms die geldig zijn voor alle contracten die na 1 januari 2000 zijn gesloten.

Tegenwoordig is zeevervoer meer dan ooit kwetsbaar voor aanvallen. Terroristische acties en de huidige geopolitieke factoren hebben de behoefte aan nieuwe, moedigere initiatieven teweeggebracht. Er zijn sterkere maatregelen voor maritieme beveiliging vereist om levens te beschermen en het vertrouwen in de rederijen te vergroten. Ten tweede, gezien het belang van het zeevervoer binnen de economie, zijn deze acties om economische redenen van levensbelang.

Daarom heeft de Internationale Maritieme Organisatie (IMO) in 2002 een internationale verordening aangenomen: de ISPS-code. Deze code is op 15 juni 2004 omgezet naar de Belgische wetgeving en bevat een reeks verplichte maritieme voorschriften die bedoeld zijn om maritieme operatoren te helpen bij het opsporen en ontmoedigen van bedreigingen van de internationale veiligheid. Om aan de ISPS-code te voldoen, wordt van alle rederijen verwacht dat ze een beveiligingsplan aannemen en materiële maatregelen treffen tegen terroristische aanslagen, op basis van een eerder uitgevoerde risicobeoordeling. Zeeschepen worden ook gedwongen tot vergelijkbare veiligheidsmaatregelen.

Waarop is deze code van toepassing?

Deze speciale vereisten om de maritieme beveiliging te verbeteren zijn van toepassing op:

  • Passagiersschepen die internationale reizen maken · Vrachtschepen met een brutotonnage van meer dan 500, die op internationale reizen worden ingezet · Mobiele offshore-booreenheden · Maar ook op alle havenfaciliteiten die hen bedienen

Veiligheidsniveaus

De ISPS-code is gebaseerd op drie beveiligingsniveaus. Bij verhoogd risico neemt het beveiligingsniveau toe. Schepen en terminals moeten dan extra beschermende beveiligingsmaatregelen nemen.

Beveiligingsniveau 1: de normale situatie, met een aantal standaard beschermende beveiligingsmaatregelen.
Beveiligingsniveau 2: er is een verhoogd risico op een veiligheidsincident. Aanvullende beschermende beveiligingsmaatregelen worden verhoogd.
Beveiligingsniveau 3: er zal waarschijnlijk een veiligheidsincident plaatsvinden. Er worden specifieke aanvullende beveiligingsmaatregelen genomen.

Deze beveiligingsniveaus worden bepaald door de overheid. Wat de zeeschepen betreft, wordt het niveau bepaald door de vlaggenstaat. In de terminals bepaalt de overheid van het betreffende land het niveau.

Doelstellingen van de code en het vereiste veiligheidsplan.

Het hoofddoel is het opsporen en beoordelen van beveiligingsbedreigingen. Verder is het de bedoeling preventieve maatregelen te nemen tegen veiligheidsincidenten met schepen en havenfaciliteiten die betrokken zijn bij internationale handel, regels en verantwoordelijkheden van de betrokken partijen vast te stellen, beveiligingsgerelateerde informatie te verzamelen en uit te wisselen, om te waarborgen dat plannen en procedures worden opgesteld om te gaan met veranderende beveiligingsniveaus. Ten slotte is het doel het vergroten van het vertrouwen.

ISPS-TERMINAL VEILIGHEIDSHEFFING

De kosten van de ISPS-code moeten worden verdeeld over de publieke en de private sector om concurrentievervalsing te voorkomen. Als gevolg van het bovenstaande wordt een nieuwe heffing geïntroduceerd, dat wil zeggen de ISPS-Terminal veiligheidsheffingen, die op al onze transacties worden toegepast.

U kunt er gerust op zijn dat er geen enkele intentie is om winst te maken met het toepassen van deze nieuwe vergoeding.

De niveaus van de ISPS-heffing zullen de komende weken worden herzien. Vanzelfsprekend houden wij u volledig op de hoogte van eventuele wijzigingen.

NASP (National Aviation Security Program)

LUCHTVAARTBEVEILIGING: NASP (National Aviation Security Program)

Beveiligingsmaatregelen op Brucargo

In 2003 heeft het directoraat-generaal Luchtvaart in het kader van wereldwijde preventie tegen terrorisme een aantal veiligheidsmaatregelen opgelegd met betrekking tot de export via luchtvracht.
Verladers worden onderverdeeld in twee groepen: Bekende Afzenders en Onbekende Afzenders. Zendingen van onbekende afzenders worden onderworpen aan een fysieke controle of zelfs quarantaine. Deze fysieke controle kan handmatig zijn of met röntgenstralen, enz. … Er worden kosten in rekening gebracht aan de verlader, die tijd en geld verspilt.

Door een paar regels in aanmerking te nemen, kunnen loyale klanten zich laten registreren als Bekende Afzenders. Gondrand kan u deze faciliteit aanbieden omdat wij een licentie hebben als Reguliere Agenten. Dit zal u helpen om een fysieke controle van uw goederen te vermijden en u kunt tijd en geld besparen.

Aarzel niet om onze exportafdeling om relevante documenten te vragen. Onze luchtvrachtbeveiligingsadviseur, het hele exportteam en de magazijnmedewerkers hebben specifieke training genoten. Mocht u meer informatie nodig hebben met betrekking tot verpakking, presentatie van vracht enz., neem dan contact op met onze exportafdeling.

Pallet Details

Het personeel van Gondrand zorgt voor uw zendingen. Wij maken het ons dagelijks doel om uw lading op de best mogelijke manier te behandelen en te beschermen en we kunnen dit bereiken door pallets te gebruiken in de hele supply chain. De pallet fungeert als een unit load-basis die opslag, handling en transport vereenvoudigt.

Tegenwoordig zijn pallets er in veel verschillende soorten en maten en is er geen echte standaardisatie als zodanig. Een uitzondering vormt de veelgebruikte europallet (80 x 120 cm), speciaal ontwikkeld voor gebruik op Europese vrachtwagens met een standaard breedte van 240 cm, waardoor de beschikbare vloerruimte op de vrachtwagen maximaal benut kan worden. Ze zijn echter verre van ideaal voor diepzee-containervervoer, omdat de binnenbreedte van de standaard containertypen slechts 235 cm is.

De Europese normalisatie-instituten hebben echter enkele hoofdtypen vastgesteld.

  • Europallet (Pallet 2 voor de chemische industrie)

Lengte: 1200 mm
Breedte: 800 mm

  • Blockpallet (Pallet 1 & 6 voor de chemische industrie)

Lengte: 1200 mm
Breedte: 1000 mm

  • Amerikaanse pallet (Pallet 3, 8 & 9 voor de chemische industrie)

Lengte: 1140 mm
Breedte: 1140 mm

  • Chemiepallet (Pallet 4 en 7 voor de chemische industrie)

Lengte: 1300 mm
Breedte: 1100 mm

Aanvankelijk waren pallets steevast gebouwd van massief hout, de laatste jaren hebben we de introductie gezien van metalen (staal en aluminium), samengeperst hout, plastic en zelfs kartonnen pallets, allemaal om te voldoen aan specifieke vrachtvereisten.

Met name voor zeevracht, met het steeds toenemend aantal landen van bestemming dat warmtebehandeling of begassing van massief houten verpakkingsmaterialen oplegt, neemt het gebruik van “niet-houten” pallets, voornamelijk van het samengeperste hout en plastic soorten, gestaag toe, hun hogere eenheidskosten worden gecompenseerd door de zeer hoge begassingskosten.

Kenmerken Hout Plastic Metaal Golfkarton
Eenmalig gebruik + +
Herhaaldelijk gebruik + + +
Verwerkbaarheid – + – + +
Vochtbestendig + + +
Geschikt voor het dragen van een lading + – + + – +
Absorberend + +
Hygiëne + +
Levensduur + – + +
Herstelbaar

De verschillende delen van een pallet:

In het algemeen bestaan alle soorten pallets uit de belangrijkste hoofdelementen: het dragende oppervlak, de afstandsblokken (waardoor vrije doorgang van vork van de behandelingsuitrusting mogelijk is) en de onderste steunen of steunbalken.

Het laad- of ladingdragende oppervlak kan bestaan uit een enkel paneel of nauw verbonden of op afstand liggende houten planken voor houten pallets. Metalen pallets kopiëren dit of hebben een rasterachtig bovenoppervlak.

Het dragende oppervlak:
houten planken met tussenruimten

The load-bearing surface:
closely joined board

 

De afstandsblokken op houten pallets zijn over het algemeen vierkant als ze van massief hout zijn gemaakt, cilindrisch als ze van gecomprimeerd hout zijn gemaakt.

Pallets met onderliggers (in lengterichting), kunnen alleen vanaf de smallere uiteinden worden gehanteerd met een palletwagen, waarbij de onderliggers voorkomen dat de vorken van de palletwagen aan de lange zijden binnenkomen. Pallets die alleen op blokken worden ondersteund of die een speciaal type met uitsparingen hebben, kunnen vanaf alle vier zijden worden gehanteerd – deze zijn ook bekend als “vierweg-pallets”.

Blokpallet:
“vierwegpallet”

Onderliggers van een speciaal type met uitsparingen:
“vierwegpallet”

Samengeperste houten pallets (die uit één stuk zijn gevormd) hebben nooit liggers, alleen tussenruimten. Daar staat tegenover dat kunststof pallets (die ook vaak uit één stuk gegoten zijn) met zowel alleen blokken als met blokken en onderliggers komen.
Ten slotte bestaat er nog de “dubbelzijdige” -pallet, die bestaat uit twee op afstand liggende dragende oppervlakken en dus net zo goed ondersteboven kan worden gebruikt!

“Dubbelzijdige” pallet”

Verzegelingsbeleid

ISO-richtlijnen voor vrachtcontainerafdichtingen helpen bij het bestrijden van terrorisme, diefstal, mensensmokkel en illegale immigratie. Om de internationale ISPS-beveiligingscode (ISP), het Customs-Trade Partnership Against Terrorism (C-TPAT) -programma en de Maritime Transport Security Act 2002 (MTSA) te voltooien, is het verzegelingsbeleid voor containers geïmplementeerd.
Omdat de internationale handel grotendeels afhankelijk is van vrachtcontainers, heeft de nieuwe ISO-specificatie op de mechanische afdichtingen die worden gebruikt om de inhoud te beschermen, een enorm potentieel om de veiligheidsmaatregelen tegen terrorisme, diefstal, illegale immigratie en mensensmokkel te verbeteren.
In het beste belang van alle partijen, vragen we onze klanten om ervoor te zorgen dat alle verpakte containers worden verzegeld onmiddellijk nadat de vulling is voltooid, voordat ze ons ter beschikking worden gesteld voor alle bestemmingen in onze branche.
Alle afdichtingen moeten voldoen aan de specificaties voor High Security Seals van de International Organization for Standardization onder ISO / PAS 17712.
De nalevingscriteria die dit beleid biedt, zijn:

Treksterkte 10,0 kiloNewtons
Afschuifkracht 341 kilogramforce
Verbuiging stijve bout: 50
Newtonmeters Flexibele bout: 501 cycli
Impact 40,68 Joule

Indien mogelijk moet de verzegeling altijd in de SecuraCam-positie worden geplaatst.
Na het veilig vullen en afdichten van de container, is het belangrijk om details over de precieze inhoud van containers en het zegelnummer te vermelden bij het geven van de verzendinstructies.
Gondrand zet zich in voor wereldwijde supply chain-beveiliging en het beschermen van uw lading. Alleen een strikte naleving van dit beleid zou de onveiligheid van de internationale containerhandel aanzienlijk kunnen verminderen. Wij kijken ernaar uit om met u samen te werken.
Aarzel niet om contact met ons op te nemen als u vragen hebt over dit verzegelingsbeleid voor containers.